List

Hier zijn drie vragen voor je:

  • Ervan uitgaande dat je een Facebook account hebt… wanneer scroll je precies door je nieuwsfeed? Hoe voel je je op dat moment?
  • Als je naar Google zoekt op ‘Beste restaurants in Tilburg’… wat doe je dan waarschijnlijk? In welke gemoedstoestand ben je?
  • Als je je e-mails leest… wat gebeurt er op dat moment in je leven? En in welke gemoedstoestand ben je?

Laat me raden:

Facebook
De meest waarschijnlijke reden waarom je op je Facebook nieuwsfeed kijkt is omdat je op de bus wacht en je je verveelt. Of misschien is het 16.30 uur op het kantoor en je moet tot 17.00 uur blijven. Je bent opzoek naar een snelle vorm van entertainment om je maar niet te vervelen.

Mensen zitten op Facebook omdat ze zich vervelen

Google
Als je op Google zoekt, komt dat bijna altijd omdat je je in de ‘onderzoeksmodus’ bevindt. Je hebt een antwoord op een vraag nodig. Idealiter krijg je een blogpost of een artikel te zien dat precies het antwoord geeft waarnaar je op zoek bent.

Mensen bevinden zich op Google omdat ze zo snel mogelijk een antwoord nodig hebben

E-mail
Wanneer controleer je je e-mail? Misschien ‘s ochtends als eerste bij een kop koffie. Of misschien terwijl je in de trein zit, op weg naar je werk. Je leest ook je e-mails terwijl je op kantoor bent, maar je hebt geen zin om iets productievers te doen.

Mensen checken vaak hun e-mail op inzak-momenten, terwijl ze vaak iets productievers te doen hebben

Speel in op de gemoedstoestand van de gebruiker

Om een ​​succesvolle advertentie te schrijven, moet je begrijpen wat die gemoedstoestand is. Dit geldt voor elk platform dat er bestaat: Facebook, Google, Pinterest, noem maar op.

E-mails moeten snel te begrijpen zijn. Dus de volgende keer dat ze je naam in hun inbox zien verschijnen, zorg ervoor dat het kort en bondig is. Of wanneer je een SEO-gerelateerd artikel schrijft dat bezoekers binnen moet halen op Google, zorg ervoor dat dat het hun vraag goed beantwoordt.

Hier zijn enkele tips om je beter dit maken in dit gebied:

Facebook: Vertel hen in de allereerste zin van je bericht “voor wie dit is” en “waarom het hen iets kan schelen”. Een eenvoudig voorbeeld zou zijn: “dit bericht is voor de ondernemers die worstelen met marketing…”

Google: zorg ervoor dat alles in Google (of het nu een advertentie of een artikel gaat) precies overeenkomt met wat een gebruiker waarschijnlijk zoekt. Geef ze in de eerste paar zinnen van het artikel het antwoord en laat ze zien dat al hun vragen door jou worden beantwoord.

E-mail: houd het kort en bondig! Niemand heeft zin om een ​​essay van 12 pagina’s in een e-mail te lezen. Stel dat mensen op het toilet zitten – e-mails moeten binnen 90 seconden kunnen worden gelezen.

Tijdschrift: Ik gooi het er gewoon in, zodat je kunt zien dat dit op elk kanaal van toepassing is: als je kranten advertenties schrijft, laat je advertentie er dan uitzien als een interessant opiniestuk! En een clickbait! Laat het niet op een advertentie lijken. Niemand wil advertenties! Geef de lezers in plaats daarvan precies wat ze zochten toen ze het tijdschrift kochten.

Er zijn natuurlijk nog veel meer voorbeelden. Maar je ziet waar dit heen gaat, toch? Lijkt me vrij simpel, maar het gaat vaak fout in de praktijk.

  • Houd rekening met de gebruiker zijn gemoedstoestand
    • Dit verschilt per platform
  • Geef mensen precies wat ze willen
    • Relevantie is een geweldige manier om een relatie op te bouwen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *